Műveletek
Kosár
A kosár jelenleg üres.
Kosár tartalma, rendelés

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

1. Szolgáltató adatai

2. Engedélyek, tanúsítványok

3. Vevőszolgálat, panaszkezelés, garanciális ügyintézés

4. Rendelés

5. Szállítási és fizetési feltételek

6. Számlázás, fizetési módok

7. Jótállás, szavatosság

8. A vásárlástól való elállási jog

9. Felelősségkorlátozás

10. Érvényesség

11. Regisztráció

 

1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI


A MarketWorld.hu

  • Tulajdonosa: MWorld Magyarország Zrt.
  • Telephelye: H-1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 33.
  • Székhelye: H-1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 33.
  • Cégjegyzékszáma: 01-10-048042; a Fővárosi Törvényszék Cégbírósága által kiadott
  • Adószáma: 24881618-2-43
  • Az internetes áruház üzemeltetője: MWorld Magyarország Zrt.

 Tárhelyszolgáltató

  • Tárhelyszolgáltató: RackForest Informatikai Kereskedelmi Szolgáltató és Tanácsadó Kft.
  • Telephelye: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22. 3. em.
  • Székhelye: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22. 3. em.
  • E-mail és webcíme: info@rackforest.hu; www.rackforest.hu

 2. ENGEDÉLYEK, TANÚSÍTVÁNYOK

  • TEÁOR 4791.08 Csomagküldő internetes kiskereskedelem
  • Kereskedelmi tevékenység nyilvántartási szám: 7647/2011 (Budapest Főváros IX. kerület Önkormányzata)
  • Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-64670/2013

 3. VEVŐSZOLGÁLAT

 Az MWorld Magyarország Zrt. vásárlói igényeinek kielégítésére vevőszolgálatot működtet, melyet a következők szerint érhetnek el:

3.1. Személyesen:

• Cím: H-1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 33./A épület

• Ügyfélszolgálat nyitvatartása (megrendelt termékek átvételi ideje):

A vásárlók a webáruházunkban megrendelt termékeket személyesen az alábbi ügyfélszolgálati időben tudják átvenni:

  • Hétfő: 9-18 óráig
  • Kedd: 9-18 óráig
  • Szerda: 8-16 óráig
  • Csütörtök: 9-18 óráig
  • Péntek: 8-16 óráig

3.1.1 Postai úton: H-1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 33./A épület

3.2. Telefonon: (Ügyfélszolgálat): +36-1/58-58-777

3.3. Elektronikus úton: E-mail: info@marketworld.hu

3.4. Vevőszolgálatunk az alábbi szolgáltatásokat nyújtja:

  • megrendelések feldolgozása;
  • termékek kiszállításának megszervezése munkanapokon, kizárólag Magyarország területére
  • információk szolgáltatása;
  • hírlevelek küldése.
  • reklamációk kezelése (ügyfélszolgálati tevékenység ellátásától eltérő időben);

 3.5. Garanciális ügyintézés, reklamáció vagy elállás céljából ügyfélszolgálatunk személyesen az alábbi időpontokban áll vásárlóink rendelkezésére:

  • Hétfő: 9:00 - 17:30 óráig
  • Kedd: 9:00 - 17:30 óráig
  • Szerda: 8:00 – 15:30 óráig
  • Csütörtök: 9:00 – 17:30 óráig
  • Péntek: 8:00 – 15:30 óráig

4. ÁRU RENDELÉS folyamata

4.1. A webáruházunkban feltüntetett árak bruttó fogyasztói árak.

4.2. Kizárólag a webáruházunkban - www.marketworld.hu – leadott megrendeléseket tudjuk elfogadni. Telefonos rendeléseket nem áll módunkban felvenni.

4.3. A regisztráció nem feltétele a rendelésnek.

4.4. A készülékeket a termék melletti „Kosárba” gombra kattintva gyűjtheti össze. A kosár tartalmát megnézheti a felső menüben. Itt a termék típusát és árát, valamint értékét is figyelemmel kísérheti. A mennyiségi módosítást átírással, és a 'Mennyiség módosítása' gomb megnyomásával végezheti el. Amennyiben többféle terméket szeretne rendelni, úgy a 'Vissza a vásárláshoz' gombra kattintva teheti ezt meg.
A termékek megrendelését a ’Rendelés folytatása’ ikonra kattintva tudja elindítani.

4.5. Következő lépésként egy adatlapot kell kitöltenie, melyet a számlázás, illetve szállítás szempontjából kérünk. Kérjük, pontos adatokat adjon meg, mert a rendeléséről készült számla azokat fogja tartalmazni.

4.6. Amennyiben cégadatot is megad, a számlát automatikusan erre állítjuk ki. (A számlán a megrendelő neve nem fog szerepelni.)

4.7. Szállítási adatok: ha megegyezik a számlázási, illetve a szállítási cím, akkor a jelölő négyzet kitöltésével az automatikusan átmásolódik. Kérjük, minden esetben pontos adatokat adjon meg szállítási címként, hogy a futár a lehető legkönnyebben megtalálja a megadott címet.

4.8. Fizetési adatoknál lehetősége van kiválasztani a fizetési módot. Személyes átvétel esetén lehetősége van készpénzes és bankkártyás fizetésre.

4.9. Kiszállítás esetén két fizetési megoldás közül lehet választani. Az egyik az utánvétes fizetés, valamint az előre utalás. Előre utalás esetén a küldött díjbekérő alapján tudja teljesíteni az utalást.

4.10. A megjegyzés rovatban közölheti egyéb kéréseit, szállításra vonatkozó igényeit.

4.11. Ha végzett az adatlap kitöltésével a „Következő lépés” gombra kattintson. A megrendelése így még nem teljes. Kérjük, ellenőrizze újra az adatok pontosságát, amelyet, ha szükséges, a vissza gombbal tud javítani.

4.12. Amennyiben adatait és rendelését rendben találta, úgy a „Rendelés elküldése” gombra kattintva véglegesítheti azt. Ekkor a rendszer egy automatikus e-mail visszaigazolást küld, amely a rendelés megérkezését jelenti, és tartalmazza a rendelés sorszámát, amelyre a későbbiekben hivatkozni lehet. Abban az esetben, ha az üzemeltető 48 órán belül nem küld visszaigazolást a rendelés fogadásáról, a fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttség alól.

4.13. A rendelések feldolgozása után e-mailben küldünk tájékoztatást az átvétel vagy a szállítás várható időpontjáról.

4.14. Amennyiben a megrendelt termékek között van olyan, amit rajtunk kívül álló okok miatt nem tudunk kiszállítani, alternatív terméket kínálunk fel.

4.15. Az adatbeviteli hibák javítására az ügyfélszolgálati elérhetőségeken van lehetőség a szerződés teljesítése (számlázás) előtt.

4.16. Az e-mailben küldött visszaigazolással az MWorld Magyarország Zrt. még nem fogadja el a megrendelést, ez még nem jelenti a szerződés létrejöttét, mivel a visszaigazolás mindössze a megrendelés az MWorld Magyarország Zrt-hez való megérkezését igazolja. Így adott esetben tévedésből vagy programhiba miatt visszaigazolt alacsony ár vagy készlethiány esetén az MWorld Magyarország Zrt. nem köteles a termék kiszállítására a visszaigazolásban foglalt feltételekkel.

4.17. Az MWorld Magyarország Zrt. a Vásárló megrendelését külön értesítő e-mail útján visszaigazolja, melyben az Ügyfelet tájékoztatja egyebek mellett a szerződés létrejöttéről, illetve a várható szállítás idejéről. A megkötött szerződés írásban foglaltnak minősül.

4.18. Az Üzemeltető és a Vásárló között létrejött szerződés nyelve magyar. Más nyelvű szerződés-kötésre jelenleg nincs lehetőség.

4.19. A webáruház a szerződést iktatja (a rendelésszám alapján), és annak tartalmát öt évig megőrzi.

4.20. A megrendelés annak teljesítéséig szabadon és következmények nélkül módosítható, lemondható, viszont a rendelés teljesítése fizetési kötelezettséget von maga után.

 5. SZÁLLÍTÁSI ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK

 5.1. Személyes átvétel
A Vásárlónak lehetősége van arra, hogy a megrendelt termékeket budapesti ügyfélszolgálatunkon (1097 Budapest, Tóth Kálmán utca 33. A épület) személyesen, vagy az Ön által megjelölt személy vegye át. A megrendelt termék átvételének lehetséges időpontjáról, a termék beérkezését követően automatikus üzenetet küldünk a megadott e-mail címre.

Ügyfélszolgálat címe: H-1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 33. A épület

Ügyfélszolgálat nyitvatartási idő:

  • Hétfő: 9-18 óráig
  • Kedd: 9-18 óráig
  • Szerda: 8-16 óráig
  • Csütörtök: 9-18 óráig
  • Péntek: 8-16 óráig

 5.2. Házhozszállítás
A házhozszállítás egy külön szolgáltatás, amely nem kapcsolódik közvetlenül a termékekhez. A szállítási módot külön szolgáltatásként van lehetőség megrendelni, amely a rendeléshez kapcsolódó számlán külön tételként fog megjelenni. A szállítás Magyarország egész területén hétfőtől péntekig, munkanapokon és munkaidőben történik. A megrendelt termékek kiszállítását futárszolgálattal végezzük.

5.3. Az áruházban megrendelt termékeket (kérjük feltétlenül tüntesse fel a pontos címet és elérhetőségeit) - a megadott határidőn belül kérésére, megbízott futárszolgálattal házhoz szállíttatjuk. Az előzetesen jelzett időpontban át nem vett termék kézbesítését a futár a következő munkanapon újból megkísérli.

5.4. Kis méretű termékek rendelése esetén 2 munkanapon belül, háztartási nagygépek illetve az 50”-nál (126 cm) nagyobb képátmérőjű televízió készülékek, valamint a 40 kg-nál nehezebb termékek esetében 3 munkanapon belül, vagy raktárkészlettől függően vállaljuk a kiszállítást.

5.5. Csomagolási költséget nem számolunk fel, a szállítási költség azonban a vásárlót terheli.

5.6. Csomagátvétel FoxPost csomagautomatában
FoxPost csomagautomatákba történő szállítás esetén a helyszínen csak bankkártyával van lehetőség fizetni, de a rendelés során a termék értékét online bankkártyával is ki lehet egyenlíteni. FoxPost automatákba csak bizonyos termékek szállítása lehetséges, amelyek súlya maximum 25 kg, mérete pedig nem haladhatja meg a legnagyobb rekesz méretét, amely 60 x 36 x 62 cm nagyságú csomag befogadására alkalmas. A csomag automatába történő elhelyezéséről a szolgáltató SMS üzenetet küld, amely minden információt tartalmaz, ami szükséges a csomag átvételéhez.

5.7. Csomagátvétel MPL csomagautomatában
MPL csomagautomatába történő szállítás esetén a helyszínen csak bankkártyával van lehetőség fizetni, de a rendelés során a termék értékét online bankkártyával is ki lehet egyenlíteni. MPL automatákba csak bizonyos termékek szállítása lehetséges, amelyek súlya maximum 20 kg, mérete pedig nem haladhatja meg a 50 x 31 x 35 cm-es méretet. A csomag automatába történő elhelyezéséről a szolgáltató SMS üzenetet küld, amely minden információt tartalmaz, ami szükséges a csomag átvételéhez. A csomagot két napig tárolja az automata.

5.8. Csomagátvétel Coop – MOL PostaPont
A rendelt termék szállítása kérhető Coop és MOL PostaPontokra. A MOL PostaPontok 24 órában, míg a Coop PostaPontok 12 órás nyitva tartassál működnek. A csomagok mérete nem haladhatja meg a 20 kg-ot. A csomagokra 5-10 napos várakozási idő kérhető, és a csomag beérkezéséről a szolgáltató SMS-ben vagy e-mailben küld értesítést.

 5.9. Csomagátvétel postahivatalban
A postára rendelt csomagok súlya maximum 30 kg lehet, és a csomag legkisebb oldalának mérete maximum 12 x 17,5 cm, leghosszabb mérete maximum 200 cm lehet, illetve a hosszúság + szélesség + magasság együttesen nem haladhatja meg a 300 cm-t. Postahivatalokban készpénzes és bankkártyás fizetési lehetőség is megoldott. A csomag átvételéről a szolgáltató SMS-t vagy e-mailt küld, és az értesítést követően öt nap áll rendelkezésre a csomag átvételére.

 5.10. Szállítási díjak
Több termék együttes rendelése esetén a rendszer a legdrágább szállítási költséggel rendelkező készüléket veszi alapértelmezettnek.
Szállítási költségeink Magyarország egész területére vonatkoznak, és minden esetben a kosárban jelzett szállítási költség a mérvadó.

A FoxPost csomagautomatába történő szállítás (nem minden termék rendelhető ezzel a szállítási móddal) 899 Ft.

Az MPL csomagautomatás, MPL Postapontos és Postán maradó szállítás (nem minden termék rendelhető ezekkel a szállítási módokkal) 1499 Ft.

A Pick Pack Pontra történő szállítás díja (nem minden termék rendelhető ezzel a szállítási móddal) 799 Ft.

Minden egyéb kisgép (háztartás, barkács stb.) házhoz szállítása futárszolgálattal 999 Ft.

Főzőlap, mikrohullámú sütő házhoz szállítása 1999 Ft.

Tűzhely, sütő, mosogatógép házhoz szállítása 4499 Ft.

Hűtő, mosógép, szárítógép házhoz szállítása 4499 Ft.

Side by Side hűtőszekrény házhoz szállítása 5999 Ft.

 A fenti szállítási feltételek és díjak kizárólag a webáruházban történő vásárlás esetén érvényesek és tájékoztató jellegűek.

5.11. A Vásárlónak vállalnia kell a kiszállított termék átvételét, és azt aláírásával szükséges igazolnia. Átvételkor a vásárlónak meg kell győződnie arról, hogy a rendelt termék került kiszállításra a megrendelt mennyiségben és minőségben. A mennyiségi és az azonnal észlelhető minőségi kifogását (pl. sérült doboz), haladéktalanul jelezze a szállítónak, aki az átvétel helyszínén és időpontjában jegyzőkönyvet fog készíteni. Reklamációkezelés során szükség lesz erre a jegyzőkönyvre.

 5.12. Az átvételi elismervény aláírása előtt mindig vizsgálja meg a futár jelenlétében, hogy a küldemény csomagolásán látható-e sérülés, benyomódás, a csomag bontatlan állapotban van-e. A futár a helyszínen maximálisan 5 percet tud várni. A csomag tartalmi ellenőrzésére, szétszedésére/beüzemelésére/összerakására, telepítésre stb. nincs lehetőség.
Amennyiben a csomag külsőleg sérült, a futár kérésre megvárja a felbontást és szükség esetén jegyzőkönyvet vesz fel.

5.13. Amennyiben nincs lehetőség a terméket kibontani és a készülék sérült, kérjük jelezze a sérülés tényét az átvétel napján az info@marketworld.hu e-mail címre.

5.14. Nagyháztartási gépek házhoz szállítása esetében a futárszolgálat (Kova Trans Kft.) előre egyeztetett időpontban szállítja ki a megrendelt terméket. Lehetőség van a régi típusú nagyháztartási gép elszállítására abban az esetben, ha a rendelés során a „Megjegyzés” rovatba feltünteti a vásárló ezt az igényét, továbbá a régi készülék szállítható, és a higiéniai elvárásoknak megfelelő állapotban van (pl.: hűtőszekrény leengedve, tűzhely kikötve stb.).

Megjegyzés: a leadandó készülék mennyiségben és funkciójában nem térhet el a megvásárlásra kerülő terméktől.

A régi készülék elszállítását csak abban az időpontban tudjuk vállalni, amikor a futárszolgálat az új készüléket kiszállítja. Továbbá lehetőség van a régi készülék díjmentes leadására is ügyfélszolgálatunkon nyitvatartási időben a 1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 33/A szám alatt.

Felhívjuk vásárlóink figyelmét, hogy amennyiben a termék átvételekor a terméken vagy annak csomagolásán sérülés látható, a szállítást végző futárral jegyzőkönyvet kell felvetetni és a megrendelt terméket nem kell átvenni. Ha a kibontás és a csomag minőségi ellenőrzése nem történik meg és a termék sérült vagy hibásan működik, esetleg hiányzik valami a termék dobozából, akkor ezt a Vásárlónak a Ptk-ban és a 49/2003.(VII.30.) GKM rendeletben foglaltak szerint haladéktalanul jeleznie kell felénk. Ennek legcélszerűbb módja, ha panaszát vagy reklamációját levélben elküldi az info@marketworld.hu email címre, melyre a lehető leghamarabb válaszolunk.

Megjegyzés: a rendelt nagyháztartási gépek esetében beüzemelést nem vállalunk.

 6. SZÁMLÁZÁS, FIZETÉSI MÓDOK

 6.1. A számlát minden esetben a MarketWorld webáruház tulajdonosa, az MWorld Magyarország Zrt. állítja ki, amely tartalmazza a termék vételárát és a szállítási költséget.

6.2. A megrendeléskor az alábbi fizetési módok közül van lehetőség választani.

  • Utánvét: kiszállítás alkalmával, az áru átvételekor a szállítónál készpénzben, a kiállított számla alapján. Értékhatártól függetlenül, az utánvétes (futárnál, átvételkor fizetendő) fizetési móddal kért házhoz szállítás esetén bruttó 399 Ft utánvét kezelési költség kerül felszámításra.
  • Készpénz: Ügyfélszolgálaton történő átvételnél az ügyfélszolgálati irodában készpénzben vagy bankkártyával. (Visa; Visa Electron; MasterCard; MasterCard Electronic; Maestro; V Pay). Ügyfélszolgálatunkon történő fizetéskor utánvét kezelési költség nem kerül felszámolásra.
  • Átutalással: a kiszállítást megelőzően banki átutalással az MWorld Magyarország Zrt. bankszámlájára, előlegbekérő alapján.
  • Online bankkártyás fizetés: a rendelés véglegesítése után, az OTP portáljára irányítva van lehetőség online bankkártyás fizetésre.

 7. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG

 Jótállás

A jótállás a hibás teljesítés orvoslásának egyik eszköze. Jótállás esetén az, aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt meghatározott feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül. A vállalkozás csak abban az esetben mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

A 7. pont és annak alpontjaiban felsorolt feltételeknek megfelelően a készülék esetleges hibáit ingyenesen kijavítjuk, amennyiben a hiba bizonyíthatóan a jelen jótállási jegy kibocsátója hibás teljesítésének tudható be, és a hibát a fogyasztó a hiba felfedezését követően késedelem nélkül jelzi.

7.1. Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról a készüléken kívül álló 151/2003.(IX.22) Kormányrendelet rendelkezései az irányadók.

 7.2. 2021. január 1-től érvényes kötelező jótállási időtartam:

  • 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1 év,
  • 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év,
  • 250 000 forint eladási ár felett 3 év.

Felhívjuk a fogyasztók figyelmét arra, hogy jelen jótállási idők 2021. január 1. napjától hatályosak, és kizárólag a 2021. január 1. napjától eladott termékekre terjed ki, az ezen időpontot megelőzően értékesített termékek esetében a termék csomagolásában elhelyezett vagy egyéb módon átadott jótállási jegy szerinti jótállási feltételek alkalmazandók és érvényesek. Valamint tájékoztatásul közöljük, hogy a 2021. január 1-től hatályos rendelet csak a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, a rendelet mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre írja elő a kötelező jótállás szabályait. Fogyasztó csak természetes személy lehet. Cég vagy bármilyen más szervezet nem minősül fogyasztónak. Másik kitétel, hogy csak akkor minősül fogyasztónak egy személy, ha a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül köt szerződést.

7.3. A jótállási igény a forgalmazó által biztosított jótállási jeggyel és a vásárlás tényét minden kétséget kizáróan igazoló számlával vagy annak másolatával érvényesíthető. Előfordul, hogy egyes forgalmazó/gyártó nem ad ki jótállási jegyet, ebben az esetben elegendő a javítás helyén a vásárlást igazoló számla bemutatása.

7.4. A jótállási igény elutasítható, ha a hiba rendellenes vagy a kezelési tájékoztatóban foglaltaktól eltérő használat, szakszerűtlen szállítás, tárolás vagy a külső behatás eredménye, továbbá, ha a készüléket a garancialevél címlistájában szereplő szakszervizeken kívül korábban már más javította, illetve, ha a készülék javítása lehetetlenné válik a gyártó, az értékesítő vagy a szerviz működési körén kívül álló okból.

7.5. Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk-ban és a 49/2003.(VII.30.) GKM rendeletben foglaltak az irányadók.

7.6. A jótállási határidő a készülék fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a készülék átadásának napja. A cserélhető akkumulátoros készülékeknél, magára az akkumulátorra, illetve az akkumulátor tartozékaira a jótállás kötelező időtartama a törvényben előírt értéksávos jótállási kötelező időtartammal megegyező, függetlenül attól, hogy az akkumulátor, illetve tartozéka a készülékkel együtt vagy külön kerül megvásárlásra.

7.7. Tartós fogyasztási cikkek körét a 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet melléklete tartalmazza, melyekre a jogszabály kötelező jótállási időtartamot ír elő. Bővebben ide kattintva olvashat a Korm. rendeletről.

7.8. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

7.9. A jótállási kötelezettség nem vonatkozik azon hibára, amelynek oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás a Vásárló törvényből eredő szavatossági jogait nem érinti. A Vásárló a javítás helyéről az adott termék garanciajegyén, vagy az Üzemeltető ügyfélszolgálatán tájékozódhat.

 7.10. A fogyasztó jelentéktelen hiba esetén nem állhat el a szerződéstől.
A kijavítást vagy a kicserélést a fogyasztó jelentős érdeksérelme nélkül, ésszerű időn belül elvégezzük, figyelembe véve a készülék jellegét és a készülék fogyasztó általi használati célját.

7.11. Jogok a határidőn belüli jótállás alapján

7.11.1. A termékek adatlapján a MarketWorld webáruházában feltüntetett időtartamú jótállást vállal, amelyet a Vásárló a gyártó márkaszervizében vagy a terméket a MarketWorld ügyfélszolgálatára visszajuttatva érvényesíthet.

7.12. Mentesülés jótállási kötelezettség alól

7.12.1. A jótállás nem érvényesíthető, ha:

  • a javítás vagy bármilyen beavatkozás általunk erre fel nem hatalmazott személyek útján történik, vagy
  • a készülék nem eredeti pótalkatrésszel, kiegészítővel vagy tartozékkal lett felszerelve, és a két fenti eset közül bármelyik a készülék hibáját idézte elő.

  • Nem áll fenn jótállási kötelezettség azon hibák esetében, melyek nem tekinthetőek hibás teljesítésből származó hibának a Polgári Törvénykönyv alapján. Erre tekintettel a jótállás nem érvényesíthető különösen, ha: az állítólagos kár a nem megfelelő üzemeltetési körülményeknek vagy a készülék jellegével összeegyeztethetetlen anyagoknak köszönhető. Szintén nem áll fenn jótállási kötelezettség a szállítás során bekövetkező károk, a nem megfelelő telepítés és összeszerelés során bekövetkező károk, a nem rendeltetésszerű használatból eredő károk, otthoni használaton kívüli használatból eredő károk és az összeszerelési és használati utasításokban foglalt utasítások figyelmen kívül hagyása vagy nem megfelelő követése miatt felmerült károk esetén.

  • Ugyancsak nem áll fenn jótállási kötelezettség az adásvételi szerződés teljesítését (vagy az üzembehelyezést) követően bekövetkező, vegyszereknek vagy víz hatására előálló elektrokémiai folyamatoknak betudható károk és a rendellenes természeti folyamatok által okozott károk, helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás, elemi kár, természeti csapás miatt.


7.12.2. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.

7.13. Jogok a jótállási igény alapján

A fogyasztó választása szerint

  • kérheti a készülék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha a választott jótállási joggyakorlása – a többi jótállási jog érvényesítésével összehasonlítva – részünkről aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a készülék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet,
  • vagy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, a hibát a mi költségünkre maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Forgalmazó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvény szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

7.14. Jótállási igény érvényesítésének határideje

7.14.1 A jótállás érvényesítése esetén a készülék hibás alkatrészeit ingyenesen kijavítjuk vagy hibátlan alkatrészre cseréljük. Amennyiben a fogyasztó a vásárlástól (az üzembehelyezéstől) számított 3 munkanapon belül észleli a hibás teljesítést és ezért kéri a készülék kicserélését, a készüléket kicseréljük, ha a hiba akadályozza a készülék rendeltetésszerű használatát.

7.14.2. Törekszünk rá, hogy a kért kijavítást/kicserélést 15 napon belül elvégezzük. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a fogyasztót tájékoztatjuk a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik. Ha a készülék kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a készüléket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicseréljük.

7.14.3. Ha a cserére nincs lehetőség, a fogyasztó által bemutatott, a készülék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül visszatérítjük.

7.14.4. Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint, ha a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatani, a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicseréljük. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a Forgalmazó a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríti.

7.14.5. Amennyiben a jótállási időtartam alatt a készülék első alkalommal történő javítása során megállapítást nyer, hogy a készülék nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a készüléket nyolc napon belül kicseréljük. Ha a cserére nincs lehetőség, a fogyasztó által bemutatott, a készülék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton- számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül visszatérítjük.

7.14.6. Az észszerűen (saját személygépkocsival vagy tömegközlekedési eszközzel) szállítható készülékeket, az azokra vonatkozó jótállási igény fogyasztó általi érvényesítése esetén, az ügyfélszolgálatunkhoz kell szállítani/szállíttatani. Az üzembehelyezés helyén történő kijavítás csak akkor kérhető, ha a készülék rögzített bekötésű, több, mint 10 kg súlyú, vagy tömegközlekedési eszközön kézipoggyászként nem szállítható. A fogyasztó fel kell, hogy mutassa a hibás készülék jótállási jegyét vagy az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatát. A kicserélést követően a kicseréléssel érintett – eredeti vagy korábbi – alkatrész az Mworld Magyarország Zrt. tulajdonunkba kerül. Felhívjuk a fogyasztók figyelmét, hogy amennyiben a készüléket nem közvetlenül az Mworld Magyarország Zrt-től vásárolta, úgy a jelen jótállási jegy szerinti igényének érvénytelenítéséhez szükséges a készülék árát és a vásárlás időpontját igazoló számla bemutatására.

7.14.7. Az alkotórészek jótállási ideje a készülék jótállási idejével megegyező, kivéve, ha a kijavítás vagy kicserélés egy adott alkotórészt érint, mert ilyenkor a jótállási idő a kijavított, kicserélt alkatrészek esetében újrakezdődik. A készülék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a készüléket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

7.14.8. Bármilyen egyéb vagy további jogok érvényesítésével kapcsolatos felelősségünket (így különösen a nem az érintett készülékben esett károk miatti felelősségünket) ezúton kizárjuk, kivéve amennyiben a felelősség viselését az alkalmazandó jogszabályok kötelezővé teszik.

7.14.9. Amennyiben a kijavítást megtagadjuk vagy az sikertelen, a fogyasztó jótállási időn belüli kérelmére ugyanolyan értékű, a termékkínálatban szereplő készülék kiszállítását vállaljuk.

7.14.10. A fogyasztónak átadott jótállási jegy a fogyasztó jogszabályból eredő jogait nem érinti (így különösen a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényből, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendeletből, valamint a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletből fakadó jogokat.)

7.14.11. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.

7.15. Jótállási igény jogi érvényesítésének egyéb feltételei

7.15.1. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az MWorld Magyarország Zrt. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

7.16. A termék hibásnak minősítése

7.16.1. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

7.17. Mentesítés a kötelező jótállás kötelezettsége alól

7.17.1. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül kötelező jótállási kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

7.17.2. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

8. A VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁS JOGA

8.1. Amennyiben a vásárlástól a termék átvételét követően kíván elállni, azt a következő módon teheti meg.

8.1.1. A vásárló (kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy) az áru átvételét követő 14 napon belül (naptári nap) indoklás nélkül elállhat a vásárlástól. Ennek módjáról a 45/2014. (II.26.) számú kormányrendelet rendelkezik, mely a vállalkozás és a fogyasztó között létrejött szerződésre vonatkozik.

8.1.2. A fogyasztó az elállás jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

8.1.3. Kizárólag sérülésmentes, hiánytalan tartalmú készülék visszaszolgáltatása esetén térítjük meg a teljes vételárat. Amennyiben élni szeretne elállási jogával, azt 14 napon belül jelezheti ügyfélszolgálati elérhetőségeink valamelyikén ÍRÁSBAN, egyértelmű nyilatkozatával.
(
Nyilatkozat minta)

8.1.4. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A termék visszajuttatásáról a vásárlónak kell gondoskodnia. A megrendelt terméket postai úton, futárszolgálattal vagy személyesen lehet visszajuttatni telephelyünkre.

8.2. A visszaszolgáltatással kapcsolatban felmerülő költségek a Vásárlót terhelik, kivéve egyedi megegyezés esetén, ha a Vállalkozás vállalja a visszaküldés költségeit. Az utánvéttel, portósan feladott csomagokat cégünk nem vállalja át! A visszaszállítás költségén kívül más egyéb költség nem terheli a Vásárlót.

8.3. Amennyiben a fogyasztó elállás esetén nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, úgy az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.

Vásárlástól való elállási jog esetén az alábbi díjtáblázat alapján tudjuk elszállíttatni a készüléket:

  • 0 - 1 kg 2490 Ft (bruttó)
  • 1 - 3 kg 3490 Ft (bruttó)
  • 3 - 10 kg 4990 Ft (bruttó)
  • 10 - 20 kg 5990 Ft (bruttó)
  • 20 - 30 kg 6990 Ft (bruttó)
  • 30 - 100 kg 9990 Ft (bruttó)
  • 100 kg-tól 10990 Ft (bruttó)

 8.4. A nem rendeltetésszerű használatból eredő károknak a megtérítése a Vásárlót terheli. A visszaküldött csomag átvételét követően jegyzőkönyv kerül kiállításra. A visszaszállított csomagnak rendelkeznie kell a gyári csomagolásban található kiegészítőkkel, tartozékokkal, dokumentációkkal.

8.5. Az MWorld Magyarország Zrt a vételárat a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően, a csomag átvételét követően haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül hiánytalanul visszautalja a vásárló részére.
A fogyasztó felelősségre vonható a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A megrendelő elállási jogát a 45/2014 (II. 26.) Kormányrendelet szabályozza.

8.6. Elállási joggal kapcsolatos tájékoztatás higiéniai termékkörbe tartozó termék(ek) esetén

8.6.1. A vonatkozó rendelkezések alapján a fogyasztó nem gyakorolhatja az online adásvétel kapcsán biztosított speciális, indokolás nélküli elállási jogát olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai termékek kategóriájába esik. A speciális értékesítési formára hivatkozással való 14 napon belüli, indoklás nélküli elállási jogát tehát csak akkor gyakorolhatja e termékkör esetében, ha annak csomagolását nem bontotta ki (pl. fehérnemű, bőrrel-testrészekkel érintkező termékek). Ha vita áll fenn a felek között annak megítélésében, hogy a termék higiéniai termék-e vagy sem, bíróság, békéltető testület jogosult eljárni.

8.6.2. Az e pontban foglaltak kizárólag a gazdasági vagy szakmai tevékenység körén kívül eső célból szerződést kötő Ügyfeleink (fogyasztó) tekintetében érvényesülnek.

8.7. Jogviták rendezésére az online vitarendezési platformon van lehetőség:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

8.8. Az MWorld Magyarország Zrt. együttműködési kötelezettséget vállal a békéltető testületi eljárásban.

8.9. A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 11. § (1) bekezdésének w) pontja alapján az MWorld Magyarország Zrt. tájékoztatja a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről, továbbá a vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület nevéről és székhelyének postai címéről: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

8.10. A 378/2016. (XII. 2.) Kormányrendelet értelmében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2016. december 31. napjával jogutódlással megszűnt.

Az NFH általános jogutódja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, valamint a másodfokú ügyekben országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz kerülnek a stratégiai feladatok, például az ellenőrzések szakmai felügyelete, illetve a tárca felügyeli a két fogyasztóvédelmi laboratóriumot, továbbá a magyarországi Európai Fogyasztói Központot.

Ezzel egyidejűleg 197 járásban jelenik meg fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatkör, így tehát a fogyasztók 2017. január 1-től panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. Elérhetőségeket itt találhatnak: http://jarasinfo.gov.hu/

9. FELELŐSSÉGKORLÁTOZÁS

9.1. A webáruházunkban történő vásárlás során a Vásárló által használt informatikai eszközön esetlegesen felmerülő problémákból adódó károkért (pl.: vírusfertőzés, adathalász eszközök, szoftverhiba stb.), vagy egyéb, az irányításán kívül eső események okán bekövetkező károkért az MWorld Magyarország Zrt. felelősséget nem vállal.

9.2. Az MWorld Magyarország Zrt. az Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltak szerint mindent megtesz a Vásárlók adatainak védelme érdekében.

9.3. Amennyiben az MWorld Magyarország Zrt. minden gondossága ellenére hibás ár kerül a webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő árra, akkor az MWorld Magyarország Zrt. nem köteles kereskedelmi, adás-vételi szerződést kötni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést, amelynek ismeretében a vásárló elállhat vásárlási szándékától.

9.4. Az MWorld Magyarország Zrt. jogosult a vásárlás feltételeit és szabályait, jelen szabályzatot bármikor indoklás nélkül a még meg nem kötött szerződések vonatkozásában módosítani.
A webáruházunkban regisztrált Vásárlóknak a módosított Általános Szerződési Feltételeket új rendelés leadásának véglegesítése előtt el kell fogadnia, melyre rendszerünk figyelmeztet. A már megkötött szerződések és elfogadott megrendelések esetében a Vásárló által elfogadott szerződési feltételek maradnak érvényben a teljesítésig. A regisztráció nélkül vásárló Fogyasztónak az Általános Szerződési Feltételeket minden esetben el kell fogadni a megrendelés leadásához.

10. ÉRVÉNYESSÉG

A jelen üzletszabályzatban foglaltak - így a megrendelésre vonatkozó feltételek is -, továbbá a weboldalon feltüntetett árak csak és kizárólag a MarketWorld webáruházon keresztül történő vásárlás (interneten keresztül történő megrendelés) esetén érvényesek. A szerződéskötésre a megrendelés pillanatában érvényes Általános Szerződési Feltételek érvényesek, mely az Ügyfélszolgálatunktól elektronikus formában utólag is megkérhető az info@marketworld.hu email címre küldött igényének kinyilatkoztatásával, valamint a rendelési azonosító megadásával.

11. REGISZTRÁCIÓ

11.1. A regisztráció és a hozzá kapcsolódó adatszolgáltatás önkéntes. A regisztráció írásban, az MWorld Magyarország Zrt. honlapján keresztül, egy online adatlap kitöltése és elküldése útján történik, melynek feltétele, hogy a felhasználó a jelen üzletszabályzatot elfogadja, és annak rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek ismerje el. A regisztráció nem feltétele a vásárlásnak, a megrendeléshez adott e-mail cím alapján a felhasználói fiók automatikusan létrehozásra kerül, és erről a megadott e-mail címre visszaigazoló levél kerül kiküldésre.

11.2. Az MWorld Magyarország Zrt. jogosult visszautasítani bármely regisztrációs igényt, amennyiben a felhasználó valótlan vagy hiányos adatokat ad meg a regisztrációs adatlapon, vagy az adatokból, illetve a körülményekből arra lehet következtetni, hogy a regisztráció célja nem a weboldal rendeltetésszerű használata. Az MWorld Magyarország Zrt. jogosult továbbá a regisztrációt törölni, amennyiben a weboldal használata (böngészés, illetve megrendelés esetén) a felhasználó részéről visszaélést, jogellenes magatartást vagy cselekményt észlel.

11.3. Korábban már regisztrált felhasználóink akár a kosár összeállítása előtt, akár utána a ’Belépés’ funkcióval, felhasználónevük és jelszavuk beírásával tudnak bejelentkezni.

11.4. A regisztrált felhasználó regisztrációját bármikor törölheti, vagy töröltetheti, ha azt írásban jelzi az info@marketworld.hu e-mail címen, vagy a 1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 33./A címre lemondó levelet küldve. A regisztrált felhasználó csak saját nevében vásárolhat, illetve járhat el. Gazdálkodószervezet esetében az arra jogosult, vagy felhatalmazott személy járhat el.

Érvényes 2021.05.01-től visszavonásig.

Jelen dokumentum IDE kattintva tölthető le PDF formátumban.