ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Az MWorld Magyarország Zrt. (továbbiakban „Szolgáltató”) a jelen Általános Szerződési Feltételekben (továbbiakban „ÁSZF”) szabályozza a https://www.marketworld.hu/ weboldalon (a továbbiakban: Honlap) nyújtott szolgáltatással, termékértékesítéssel (a továbbiakban: webáruház) és annak igénybevételével kapcsolatos feltételeket, így a Szolgáltató és a vele szerződéses kapcsolatba lépő vagy lépni kívánó személy (a továbbiakban: Vásárló, Ügyfél) jogait, kötelezettségeit és egyéb, a Honlapon nyújtott webáruház szolgáltatással összefüggő lényeges körülményeket. A Honlapon keresztül a Szolgáltató elsődlegesen műszaki cikkek, háztartási cikkek, baba-mama és szépségápolás kategóriába eső termékek (a továbbiakban: termék) kiskereskedelmi értékesítését végzi, valamint csomagküldő, internet alapú elektronikus kereskedelmet folytat. A Szolgáltató és a Vásárló adásvételi szerződést kötnek a termékre vonatkozóan. A megkötött szerződésre a magyar jog rendelkezései irányadóak és a Vásárló személyétől függően a szerződés fogyasztói szerződésnek minősülhet.
A Vásárló köteles annak kapcsán valós adatokat megadni, hogy fogyasztóként vagy vállalkozásként (egyéni vállalkozóként, cégként) kíván a Szolgáltatóval szerződni és tőle terméket vásárolni. Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy amennyiben kiderül a Vásárlóról, hogy bár a megrendelési folyamat elején fogyasztónak nyilatkozta magát, de valójában nem minősül fogyasztónak, vagy olyan entitás, akivel a Szolgáltató külön viszonteladói szerződést köt, úgy a vele tévedésből megkötött szerződést a Szolgáltató bíróságon megtámadhassa, illetőleg a csalárd módon eljáró féllel szemben kártérítést is követelhessen.
Értelmező rendelkezések:
Fogyasztó: a Vásárló, amennyiben szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy;
Vállalkozás: a Vásárló, amennyiben a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy;
Jogszabály: a mindenkori hatályos magyar és EU jogszabályok
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet és a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
A jelen ÁSZF-ben a következő alcímeket és tartalmakat találja:
1. Szolgáltató adatai
2. Engedélyek, tanúsítványok
3. Vevőszolgálat, panaszkezelés, garanciális ügyintézés
4. Rendelés
5. Szállítási és fizetési feltételek
6. Számlázás, fizetési módok
7. Jótállás, szavatosság
8. A vásárlástól való elállási jog
9. Felelősség korlátozás
10. Érvényesség, Hatály
11. Regisztráció
1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI
A MarketWorld.hu
· Tulajdonosa: MWorld Magyarország Zrt.
· Telephelye: H-1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 33./A épület
· Székhelye: H-1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 33./A épület
· Cégjegyzékszáma: 01-10-048042; a Fővárosi Törvényszék Cégbírósága által kiadott
· Adószáma: 24881618-2-43
· Az internetes áruház üzemeltetője: MWorld Magyarország Zrt.
Tárhelyszolgáltató
· Tárhelyszolgáltató: RackForest Informatikai Kereskedelmi Szolgáltató és Tanácsadó Kft.
· Telephelye: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22. 3. em.
· Székhelye: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 11. 5. em. B05001. a.
· E-mail és webcíme: info@rackforest.hu; www.rackforest.hu
2. ENGEDÉLYEK, TANÚSÍTVÁNYOK
· TEÁOR 4791.08 Csomagküldő internetes kiskereskedelem
· Kereskedelmi tevékenység nyilvántartási szám: 7647/2011 (Budapest Főváros IX. kerület Önkormányzata)
· Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-64670/2013
3. VEVŐSZOLGÁLAT
Az MWorld Magyarország Zrt. vásárlói igényeinek kielégítésére vevőszolgálatot működtet, melyet a következők szerint érhetnek el:
3.1. Személyesen:
• Cím: H-1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 33./A épület
• Ügyfélszolgálat nyitvatartása (megrendelt termékek átvételi ideje):
A vásárlók a webáruházunkban megrendelt termékeket személyesen az alábbi ügyfélszolgálati időben tudják átvenni:
· Hétfő: 9 - 18 óráig
· Kedd: 9 - 18 óráig
· Szerda: 8 - 16 óráig
· Csütörtök: 9 - 18 óráig
· Péntek: 8 - 16 óráig
• Postai úton: H-1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 33./A épület
3.2. Telefonon: (Ügyfélszolgálat): +36-1/58-58-777
3.3. Elektronikus úton: E-mail: info@marketworld.hu
3.4. Vevőszolgálatunk az alábbi szolgáltatásokat nyújtja:
· megrendelések feldolgozása;
· termékek kiszállításának megszervezése munkanapokon, kizárólag Magyarország területére
· információk szolgáltatása;
· hírlevelek küldése.
· reklamációk kezelése (ügyfélszolgálati tevékenység ellátásától eltérő időben);
3.5. Szavatossági, garanciális ügyintézés, reklamáció vagy elállás céljából ügyfélszolgálatunk személyesen az alábbi időpontokban áll vásárlóink rendelkezésére:
· Hétfő: 9:00 – 17:30 óráig
· Kedd: 9:00 – 17:30 óráig
· Szerda: 8:00 – 15:30 óráig
· Csütörtök: 9:00 – 17:00 óráig
· Péntek: 8:00 – 15:30 óráig
3.6. A beérkező szóbeli, illetve írásbeli panaszokat mihamarabb feldolgozzuk és orvosoljuk. Amennyiben az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát átadja/biztosítja az Ügyfél részére. A Vásárló a Termékkel kapcsolatos minőségi kifogását (pl. szavatossági, garanciális igényét) vagy a Szolgáltató tevékenységével, mulasztásával kapcsolatos fogyasztói panaszait a jelen ÁSZF bevezető rendelkezéseiben feltüntetett elérhetőségek igénybevételével terjesztheti elő akár szóban, akár írásban. Minőségi kifogás alatt a termékre tett, szavatossággal, jótállással kapcsolatos reklamációt értünk, míg a fogyasztói panasz alatt az Fgytv. definíció szerint olyan fogyasztói kifogást értünk, amely a vállalkozásnak valamilyen, a termékforgalmazással közvetlenül kapcsolatos tevékenységére, mulasztására vonatkozó érdeksérelem megszüntetésére irányul (pl. a kiszolgálás kedvességének, gyorsaságának, stb. a kifogásolása). Az említett kétféle kifogást a Szolgáltató az irányadó jogszabályoknak megfelelően eltérően intézi.
A) MINŐSÉGI KIFOGÁS INTÉZÉSE: Szolgáltató a szóbeli, vagy írásban előadott minőségi kifogást tartalmazó reklamációról a 19/2014 (IV.29.) NGM rendelet szerint jegyzőkönyvet vesz fel, mely tartalmazza a fogyasztó tájékoztatását arról, hogy fogyasztói jogvita esetében békéltető testületi eljárást vagy fogyasztóvédelmi hatósági eljárást kezdeményezhet a fogyasztó. A felvett jegyzőkönyvet a Szolgáltató 3 évig megőrzi. Amennyiben a reklamációra annak bejelentésekor azonnal nem tud nyilatkozni a Szolgáltató, úgy öt munkanapon belül, igazolható módon értesíti álláspontjáról a fogyasztót.
B) PANASZOK INTÉZÉSE: A Szolgáltató a nála, vagy hozzá szóban vagy írásban megtett fogyasztói panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, melyet három évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz (2025. július 23-tól a panaszról felvett jegyzőkönyvnek kötelezően tartalmaznia kell a fogyasztó lakcímét vagy elektronikus levelezési címét is a fogyasztó nevén túl és ha az említett adato(ka)t nem adja meg a fogyasztó, e körben nem tanúsít együttműködést, akkor a vállalkozás nem köteles 30 napon belül érdemben intézni a panaszt és kiküldeni a felvett jegyzőkönyvet).
3.7. Amennyiben az Ügyfél a minőségi kifogása vagy panasza intézésére irányuló eljárással nem ért egyet és panaszt kíván tenni, azt az alábbiak szerint teheti meg:
A) Bejelentés megtétele a fogyasztóvédelmi hatóságoknál: Amennyiben az Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A bejelentése elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. Az illetékes kormányhivatalok listája a https://www.kormanyhivatal.hu oldalon elérhető.
B) Az Ügyfél lakóhelye (vagy tartózkodási helye) alapján a https://mkik.hu/a-bekelteto-testuletek-teruleti-honlapjai linken elérhető békéltető testületekhez fordulhat a fogyasztói jogvitája rendezése érdekében. Szolgáltató köteles a Békéltető testületi eljárásokban részt venni, az igénybe veszi, de általános alávetési nyilatkozatot nem tett. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy előzetesen a fogyasztó megkísérelje vitás ügyét a Szolgáltatóval rendezni (és ennek megtörténtét igazolnia kell a békéltető testülethez forduláskor).
A békéltető testületek elérhetőségét a jelen ÁSZF 1-es számú és a fogyasztóvédelmi hatóságok elérhetőségét a 2-es számú Mellékletben találja a fogyasztó.
· A Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testületnél is kezdeményezhet eljárást fogyasztói jogvita esetében a fogyasztó:
A Budapesti Békéltető Testület székhelye
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Telefon: +36 (1) 488 21 31
3.8. A Vásárló bírósághoz is fordulhat.
4. ÁRAK, RENDELÉS
4.1. A webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett árak forintban feltüntetett és bruttó fogyasztói árak, melyek az általános forgalmi adót is tartalmazzák, de a szállítási költséget nem. A Szolgáltató abban az esetben nem felel a Honlapon hibásan feltüntetett vételárért, ha a hiba bárki számára felismerhető volt, így amikor a feltüntetett vételár nyilvánvalóan téves, mert az a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális összegű volt (a nulla vagy egy Ft-os ár is ilyen). Ilyen esetekben a Szolgáltató, a rendelés visszaigazolásában vagy azt követően, a szállítási határidőn belül felajánlja a Termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét. Amennyiben a Vásárló a Terméket a valós áron meg kívánja vásárolni, úgy erre vonatkozó megrendelést köteles leadni és a vételárat megfizetni.
4.2. Kizárólag a webáruházunkban - www.marketworld.hu – leadott megrendeléseket tudjuk elfogadni. Telefonos rendeléseket nem áll módunkban felvenni.
4.3. A regisztráció nem feltétele a rendelésnek.
4.4. A készülékeket a termék melletti „Kosárba” gombra kattintva gyűjtheti össze. A kosár tartalmát megnézheti a felső menüben. Itt a termék típusát és árát, valamint értékét is figyelemmel kísérheti. A mennyiségi módosítást átírással, és a ‘Mennyiség módosítása’ gomb megnyomásával végezheti el. Amennyiben többféle terméket szeretne rendelni, úgy a ‘Vissza a vásárláshoz’ gombra kattintva teheti ezt meg. A termékek megrendelését a ’Rendelés folytatása’ ikonra kattintva tudja elindítani.
4.5. Következő lépésként egy adatlapot kell kitöltenie, melyet a számlázás, illetve szállítás szempontjából kérünk. Kérjük, pontos adatokat adjon meg, mert a rendeléséről készült számla azokat fogja tartalmazni.
4.6. Amennyiben cégadatot is megad, a számlát automatikusan erre állítjuk ki. (A számlán a megrendelő neve nem fog szerepelni.)
4.7. Szállítási adatok: ha megegyezik a számlázási, illetve a szállítási cím, akkor a jelölő négyzet kitöltésével az automatikusan átmásolódik. Kérjük, minden esetben pontos adatokat adjon meg szállítási címként, hogy a futár a lehető legkönnyebben megtalálja a megadott címet.
4.8. Fizetési adatoknál lehetősége van kiválasztani a fizetési módot. Személyes átvétel esetén lehetősége van készpénzes és bankkártyás fizetésre.
4.9. Kiszállítás esetén két fizetési megoldás közül lehet választani. Az egyik az utánvétes fizetés, valamint az előre utalás. Előre utalás esetén a küldött díjbekérő alapján tudja teljesíteni az utalást.
4.10. A megjegyzés rovatban közölheti egyéb kéréseit, szállításra vonatkozó igényeit.
4.11. Ha végzett az adatlap kitöltésével a „Következő lépés” gombra kattintson. A megrendelése így még nem teljes. Kérjük, ellenőrizze újra az adatok pontosságát, amelyet, ha szükséges, a vissza gombbal tud javítani.
4.12. Amennyiben adatait és rendelését rendben találta, úgy a „Rendelés elküldése” gombra kattintva véglegesítheti azt. Ekkor a rendszer egy automatikus e-mail visszaigazolást küld, amely a rendelés megérkezését jelenti, és tartalmazza a rendelés sorszámát, amelyre a későbbiekben hivatkozni lehet. Abban az esetben, ha az üzemeltető 48 órán belül nem küld visszaigazolást a rendelés fogadásáról, a fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttség alól.
4.13. A rendelések feldolgozása után e-mailben küldünk tájékoztatást az átvétel vagy a szállítás várható időpontjáról.
4.14. Amennyiben a megrendelt termékek között van olyan, amit rajtunk kívül álló okok miatt nem tudunk kiszállítani, alternatív terméket kínálunk fel.
4.15. Az adatbeviteli hibák javítására az ügyfélszolgálati elérhetőségeken van lehetőség a szerződés teljesítése (számlázás) előtt.
4.16. Az automatikus e-mailben küldött visszaigazolással az MWorld Magyarország Zrt. még nem fogadja el a megrendelést, ez még nem jelenti a szerződés létrejöttét, mivel a visszaigazolás mindössze a megrendelés az MWorld Magyarország Zrt-hez való megérkezését igazolja (megrendelés beérkezését visszaigazoló email). Így adott esetben programhiba miatt visszaigazolt elírt ár vagy hirtelen és előre nem látható készlethiány esetén az MWorld Magyarország Zrt. nem köteles a termék kiszállítására a visszaigazolásban foglalt feltételekkel.
4.17. Az MWorld Magyarország Zrt. a Vásárló megrendelését külön teljesítés-visszaigazoló értesítő e-mail útján visszaigazolja, melyben az Ügyfelet tájékoztatja egyebek mellett a szerződés létrejöttéről, illetve a várható szállítás idejéről. A megkötött szerződés írásban foglaltnak minősül.
4.18. Az Üzemeltető és a Vásárló között létrejött szerződés nyelve magyar, arra a magyar jog rendelkezései irányadóak. Más nyelvű szerződés-kötésre jelenleg nincs lehetőség.
4.19. A webáruház a szerződést iktatja (a rendelésszám alapján), és annak tartalmát öt évig megőrzi.
4.20. A megrendelés annak teljesítéséig szabadon és következmények nélkül módosítható, lemondható, viszont a rendelés teljesítése fizetési kötelezettséget von maga után. A fogyasztót 14 napos indokolás nélküli elállási jog is megilleti (lentebb részletesen bemutatjuk a feltételeit).
5. SZÁLLÍTÁSI ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK
5.1. Személyes átvétel
A Vásárlónak lehetősége van arra, hogy a megrendelt termékeket budapesti ügyfélszolgálatunkon (1097 Budapest, Tóth Kálmán utca 33/A épület) személyesen, vagy az Ön által megjelölt személy vegye át. A megrendelt termék átvételének lehetséges időpontjáról, a termék beérkezését követően automatikus üzenetet küldünk a megadott e-mail címre.
Ügyfélszolgálat címe: H-1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 33./A épület
Ügyfélszolgálat nyitvatartási idő:
· Hétfő: 9 - 18 óráig
· Kedd: 9 - 18 óráig
· Szerda: 8 - 16 óráig
· Csütörtök: 9 - 18 óráig
· Péntek: 8 - 16 óráig
5.2. Házhozszállítás
A házhozszállítás egy külön szolgáltatás, amely nem kapcsolódik közvetlenül a termékekhez. A szállítási módot külön szolgáltatásként van lehetőség megrendelni, amely a rendeléshez kapcsolódó számlán külön tételként fog megjelenni. A szállítás Magyarország egész területén hétfőtől péntekig, munkanapokon és munkaidőben történik. A megrendelt termékek kiszállítását futárszolgálattal végezzük.
5.3. Az áruházban megrendelt termékeket (kérjük feltétlenül tüntesse fel a pontos címet és elérhetőségeit) - a megadott határidőn belül kérésére, megbízott futárszolgálattal házhoz szállíttatjuk. Az előzetesen jelzett időpontban át nem vett termék kézbesítését a futár a következő munkanapon újból megkísérli.
5.4. Kis méretű termékek rendelése esetén 2 munkanapon belül, háztartási nagygépek illetve a 48”-nál (121 cm) nagyobb képátmérőjű televízió készülékek, valamint a 40 kg-nál nehezebb termékek esetében 3 munkanapon belül, vagy raktárkészlettől függően vállaljuk a kiszállítást.
5.5. Csomagolási költséget nem számolunk fel, a szállítási költség azonban a vásárlót terheli.
5.6. Csomagátvétel FoxPost csomagautomatában
FoxPost csomagautomatákba történő szállítás esetén a helyszínen csak bankkártyával van lehetőség fizetni, de a rendelés során a termék értékét online bankkártyával is ki lehet egyenlíteni. FoxPost automatákba csak bizonyos termékek szállítása lehetséges, amelyek súlya maximum 25 kg, mérete pedig nem haladhatja meg a legnagyobb rekesz méretét, amely
60 x 36 x 62 cm nagyságú csomag befogadására alkalmas. A csomag automatába történő elhelyezéséről a szolgáltató SMS üzenetet küld, amely minden információt tartalmaz, ami szükséges a csomag átvételéhez.
5.7. Csomagátvétel Pick Pack Pont-on
A rendelt termék szállítása kérhető Pick Pack Pont csomagátvételi pontokra. A csomag nem haladhatja meg a 20 kg-ot, illetve a 60 x 60 x 60 cm-es dobozméretet. A csomag beérkezéséről a szolgáltató SMS-ben vagy e-mailben küld értesítést.
5.8. Csomagátvétel MPL csomagautomatában
MPL csomagautomatába történő szállítás esetén a helyszínen csak bankkártyával van lehetőség fizetni, de a rendelés során a termék értékét online bankkártyával is ki lehet egyenlíteni. MPL automatákba csak bizonyos termékek szállítása lehetséges, amelyek súlya maximum 20 kg, mérete pedig nem haladhatja meg a 50 x 31 x 35 cm-es méretet. A csomag automatába történő elhelyezéséről a szolgáltató SMS üzenetet küld, amely minden információt tartalmaz, ami szükséges a csomag átvételéhez. A csomagot két napig tárolja az automata.
5.9. Csomagátvétel Coop – MOL PostaPont
A rendelt termék szállítása kérhető Coop és MOL PostaPontokra. A MOL PostaPontok 24 órában, míg a Coop PostaPontok 12 órás nyitva tartassál működnek. A csomagok mérete nem haladhatja meg a 20 kg-ot. A csomagokra 5-10 napos várakozási idő kérhető, és a csomag beérkezéséről a szolgáltató SMS-ben vagy e-mailben küld értesítést.
5.10. Csomagátvétel postahivatalban
A postára rendelt csomagok súlya maximum 30 kg lehet, és a csomag legkisebb oldalának mérete maximum 12 x 17,5 cm, leghosszabb mérete maximum 200 cm lehet, illetve a hosszúság + szélesség + magasság együttesen nem haladhatja meg a 300 cm-t. Postahivatalokban készpénzes és bankkártyás fizetési lehetőség is megoldott. A csomag átvételéről a szolgáltató SMS-t vagy e-mailt küld, és az értesítést követően öt nap áll rendelkezésre a csomag átvételére.
5.11. Szállítási díjak
Több termék együttes rendelése esetén a rendszer a legdrágább szállítási költséggel rendelkező készüléket veszi alapértelmezettnek.
Szállítási költségeink Magyarország egész területére vonatkoznak, és minden esetben a kosárban jelzett szállítási költség a mérvadó.
• A FoxPost csomagautomatába történő szállítás (nem minden termék rendelhető ezzel a szállítási móddal) 1499 Ft.
• A Pick Pack Pont-ra történő szállítás (nem minden termék rendelhető ezzel a szállítási móddal) 1499 Ft.
• Az MPL csomagautomatás, MPL Postapontos és Postán maradó szállítás (nem minden termék rendelhető ezekkel a szállítási módokkal) 990 Ft.
• MPL házhozszállítás 0-10 kg-ig 1990 Ft.
• MPL házhozszállítás 10-20 kg-ig 2990 Ft.
• MPL házhozszállítás 20-40 kg-ig 5990 Ft.
• Minden egyéb kisgép (háztartás, barkács stb.) házhoz szállítása futárszolgálattal 1999 Ft.
• Szabadonálló mikrohullámú sütő házhoz szállítása 2999 Ft.
• Beépíthető főzőlap, beépíthető mikrohullámú sütő házhoz szállítása 3999 Ft.
• Nagy méretű televízió készülékek 48”- tól (121 cm) házhoz szállítása 3999 Ft.
• Tűzhely, sütő, mosogatógép házhoz szállítása 9999 Ft.
• Hűtő, mosógép, szárítógép házhoz szállítása 9999 Ft.
• Side by Side hűtőszekrény házhoz szállítása 11999 Ft.
A fenti szállítási feltételek és díjak kizárólag a webáruházban történő vásárlás esetén érvényesek és tájékoztató jellegűek.
Magyar Posta Zrt. által kiszállított csomagok esetén 2.999 Ft-os postára való eljuttatási díjat számolunk fel. Ez az összeg minden esetben a kosár egyik tételeként is feltüntetésre kerül, a szállítási költségen felül.
5.12. A Vásárlónak vállalnia kell a kiszállított termék átvételét, és azt aláírásával szükséges igazolnia. Átvételkor a vásárlónak meg kell győződnie arról, hogy a rendelt termék került kiszállításra a megrendelt mennyiségben és minőségben. A mennyiségi és az azonnal észlelhető minőségi kifogását (pl. sérült doboz), haladéktalanul jelezze a szállítónak, aki az átvétel helyszínén és időpontjában jegyzőkönyvet fog készíteni. Reklamációkezelés során szükség lesz erre a jegyzőkönyvre.
5.13. Az átvételi elismervény aláírása előtt mindig vizsgálja meg a futár jelenlétében, hogy a küldemény csomagolásán látható-e sérülés, benyomódás, a csomag bontatlan állapotban van-e. A futár a helyszínen maximálisan 5 percet tud várni. A csomag tartalmi ellenőrzésére, szétszedésére/beüzemelésére/összerakására, telepítésre stb. nincs lehetőség. Amennyiben a csomag külsőleg sérült, a futár kérésre megvárja a felbontást és szükség esetén jegyzőkönyvet vesz fel.
5.14. Amennyiben nincs lehetőség a terméket kibontani és a készülék sérült, kérjük jelezze a sérülés tényét az átvétel napján az info@marketworld.hu e-mail címre.
5.15. Háztartási nagygépek házhoz szállítása esetében a futárszolgálat (Kova Trans Kft.) előre egyeztetett időpontban szállítja ki a megrendelt terméket. Lehetőség van a régi típusú nagyháztartási gép elszállítására abban az esetben, ha a rendelés során a „Megjegyzés” rovatba feltünteti a vásárló ezt az igényét, továbbá a régi készülék szállítható, és a higiéniai elvárásoknak megfelelő állapotban van (pl.: hűtőszekrény leengedve, tűzhely kikötve stb.).
Megjegyzés: a leadandó készülék mennyiségben és funkciójában nem térhet el a megvásárlásra kerülő terméktől. A régi készülék elszállítását csak abban az időpontban tudjuk vállalni, amikor a futárszolgálat az új készüléket kiszállítja. Továbbá lehetőség van a régi készülék díjmentes leadására is ügyfélszolgálatunkon nyitvatartási időben a 1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 33/A szám alatt.
Felhívjuk vásárlóink figyelmét, hogy szerződések teljesítése során (és az elállási jog gyakorlása során is) a Fogyasztó Vevő szintén köteles jóhiszeműen eljárni és együttműködni a Szolgáltatóval. Ennek megfelelően, ha a Szolgáltató legnagyobb gondossága ellenére a futártól a fogyasztó szakadt csomagolású, lezúzott csomagolású terméket kap kézhez kiszállításkor, köteles a termék átvételét megtagadni (jegyzőkönyveztetni a futárszolgálattal) és értesíteni a Szolgáltatót. Vagyis amennyiben a termék átvételekor a terméken vagy annak csomagolásán sérülés látható, a szállítást végző futárral jegyzőkönyvet kell felvetetni és a megrendelt terméket nem kell átvenni. Ha a kibontás és a csomag minőségi ellenőrzése nem történik meg és a termék sérült vagy hibásan működik, esetleg hiányzik valami a termék dobozából, akkor ezt a Vásárlónak a Ptk-ban és a 49/2003.(VII.30.) GKM rendeletben foglaltak szerint haladéktalanul jeleznie kell felénk. Ennek legcélszerűbb módja, ha panaszát vagy reklamációját levélben elküldi az info@marketworld.hu email címre, melyre a lehető leghamarabb válaszolunk.
Megjegyzés: a rendelt háztartási nagygépek esetében beüzemelést nem vállalunk.
A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.
6. SZÁMLÁZÁS, FIZETÉSI MÓDOK
6.1. A számlát minden esetben a MarketWorld webáruház tulajdonosa, az MWorld Magyarország Zrt. állítja ki, amely tartalmazza a termék vételárát és a szállítási költséget. A Vásárló felelőssége, hogy a kiállításra kerülő számlához minden, rá vonatkozó adatot – a valóságnak megfelelően – rögzítsen. Ennek elmulasztása, illetve hiányos vagy hibás rögzítése esetén cégünk nem kötelezhető új számla kiállítására.
6.2. A megrendeléskor az alábbi fizetési módok közül van lehetőség választani:
· Utánvét: kiszállítás alkalmával, az áru átvételekor a szállítónál készpénzben vagy bankkártyával, a kiállított számla alapján maximum 499 999 Ft-ig lehet fizetni. Értékhatártól függetlenül, az utánvétes (futárnál, átvételkor fizetendő) fizetési móddal kért házhoz szállítás esetén bruttó 699 Ft utánvét kezelési költség kerül felszámításra.
· Készpénz: Ügyfélszolgálaton történő átvételnél az ügyfélszolgálati irodában készpénzben vagy bankkártyával. (Visa; Visa Electron; MasterCard; MasterCard Electronic; Maestro; V Pay). Ügyfélszolgálatunkon történő fizetéskor utánvét kezelési költség nem kerül felszámolásra.
· Átutalással: a kiszállítást megelőzően banki átutalással az MWorld Magyarország Zrt. bankszámlájára, előlegbekérő levél alapján.
· Online bankkártyás fizetés: a rendelés véglegesítése után, az OTP portáljára irányítva van lehetőség online bankkártyás fizetésre.
· Cofidis Áruhitellel történő részletfizetési lehetőség: a rendelés véglegesítése után hiteligénylő űrlap kitöltése és beküldése szükséges.
· OTP Áruhitellel történő részletfizetési lehetőség: a rendelés véglegesítése után hiteligénylő űrlap kitöltése és beküldése szükséges.
6.3. Az MWORLD Magyarország Zrt. elektronikus számlát állít ki, melyet a rendeléskor megadott e-mail címre küld ki a vásárlónak PDF formátumban.
6.4. ÁFA visszatérítés: cégünk az általános forgalmi adót semmilyen esetben sem téríti vissza.
7. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG
7.1. Jótállás
A jótállás a hibás teljesítés orvoslásának egyik eszköze. Jótállás esetén az, aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal (ilyen a gyártói jótállás esetében a gyártó) vagy jogszabály alapján jótállásra köteles (ilyen a fogyasztónak a 151/2003. Kormányrendelet alapján a 10/2024-es IM rendeletben felsorolt termékre vonatkozó kötelező jótállást biztosító eladó fél, akit a kötelező jótállás terhel), a jótállás időtartama alatt helytállni tartozik. A gyártói jótállás feltételeit a gyártói garancianyilatkozat, míg a kötelező jótállás feltételeit az említett jogszabályokban meghatározott feltételek adják és aszerint köteles helytállni a hibás teljesítésért a jótálló fél. A kötelező jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez (aki a terméket a fogyasztónak közvetlenül értékesítette). A kötelező jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül. A vállalkozás csak abban az esetben mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A szerződéskötést követően bekövetkező okok, pl. szakszerűtlen karbantartás, kezelés, használat, vagy vis maior miatti meghibásodások a szavatosság és a jótállás körén kívül esnek.
A 7. pont és annak alpontjaiban felsorolt feltételeknek megfelelően a készülék esetleges hibáit ingyenesen kijavítjuk, amennyiben a hiba bizonyíthatóan a Szolgáltató hibás teljesítésének tudható be, és a hibát a fogyasztó a hiba felfedezését követően késedelem nélkül jelzi (de legkésőbb is két hónapon belül).
7.2. Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállás feltételeire a 151/2003.(IX.22) Kormányrendelet rendelkezései az irányadók. A kötelező jótállás hatálya alá eső termékkategóriákat a 10/2024 (VI.28.) IM rendelet melléklete tartalmazza. Utóbbira tekintettel a Szolgáltató által értékesített azon termékekre vonatkozik például kötelező jótállás, melyek háztartási készülékek, villamossági energiával működtetett konyhai kisgépek, motoros kerti gépek és nem motoros kerti eszközök, motoros kézi szerszám, kaputelefon, kamerás megfigyelőrendszer, biztonsági riasztó- és jelzőberendezés, elektronikus hírközlő végberendezés, híradástechnikai készülék, információtechnikai készülék, világítástechnikai termék (pl.lámpatest, fényforrás), villamos energiával működtetett szépségápolási eszköz (pl. hajszárító), sporteszköz, bel-és kültéri bútor, villamos energiával működtetett játék, gyermekmegfigyelő berendezés, bel- és kültéri gyermekjáték, gyermekgondozási cikk, optikai eszköz, ékszer termékkategóriába esnek.
7.3. A 2024. 05. 08-tól megkötött fogyasztói adásvételi szerződések esetében a kötelező jótállási időtartam:
• 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év,
• 250 000 forint eladási ár felett 3 év (azon termékre, melyet a 10/2024 IM rendelet mint kötelező jótállás hatálya alá tartozó terméket megad).
Felhívjuk a fogyasztók figyelmét arra, hogy jelen jótállási idők 2024. 05. 08. napjától hatályosak, és kizárólag a 2024. 05. 08. napjától eladott termékekre terjed ki, az ezen időpontot megelőzően értékesített termékek esetében a termék csomagolásában elhelyezett vagy egyéb módon átadott jótállási jegy szerinti jótállási feltételek alkalmazandók és érvényesek. A vállalkozás a kötelező jótállás feltételeit bemutató jótállási jegyet a fogyasztási cikkel együtt vagy legkésőbb a fogyasztási cikk átadását vagy üzembe helyezését követő munkanapon a fogyasztó rendelkezésére bocsátja olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát. 2024. 05. 08-a után történt vásárlások esetében a jótállás feltétele lehet a fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése mellet annak megfelelő üzemben tartása is. Valamint tájékoztatásul közöljük, hogy csak a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, a hivatkozott IM rendelet mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre irányadó a kötelező jótállás. Fogyasztó csak természetes személy lehet, aki magánfelhasználásra vásárol (tehát egyéni vállalkozó, őstermelő sem minősül fogyasztónak). Cég vagy bármilyen más szervezet nem minősül fogyasztónak. Másik kitétel, hogy csak akkor minősül fogyasztónak egy személy, ha a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül köt szerződést.
7.4. A kötelező jótállási igény a Szolgáltató által biztosított jótállási jeggyel, ill. ha az nem áll a fogyasztó rendelkezésére (mert mondjuk a fogyasztó elhagyta, ill. vita esetében), akkor a vásárlás tényét minden kétséget kizáróan igazoló számlával vagy annak másolatával érvényesíthető. Amennyiben elvesztette/megrongálta a kapott jótállási jegyet a fogyasztó, ebben az esetben elegendő a vásárlást igazoló számla bemutatása. A fogyasztó a jótállás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti. Kérjük, figyeljen arra, hogy kötelező jótállást vagy gyártói jótállást kíván érvényesíteni. Előbbi feltételeiről a jótállási jegyben, utóbbiról a gyártói garancianyilatkozatban kap tájékoztatást (ha a termék gyártója biztosít gyártói jótállást a termékére).
7.5. A jótállási igény elutasítható, ha a hiba rendellenes vagy a kezelési/használati tájékoztatóban foglaltaktól eltérő használat, szakszerűtlen szállítás, tárolás vagy külső behatás eredménye, továbbá, ha a készüléket a jótállási jegyen/ címlistájában szereplő szakszervizeken kívül korábban már más javította. Amennyiben a készülék javítása lehetetlenné válik a gyártó, az értékesítő vagy a szerviz működési körén kívül álló okból, de jogilag hibás teljesítés áll fenn és még garanciaidőn belüli a reklamáció, úgy a fogyasztó cseretermékre, javításra vagy megfelelő árleszállításra vagy elállásra jogosult a kötelező jótállás keretében, míg cseretermékre vagy javításra jogosult a gyártói jótállás keretében.
7.6. A kötelező jótállási határidő a készülék fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a készülék átadásának napja. A cserélhető akkumulátoros készülékeknél, magára az akkumulátorra, illetve az akkumulátor tartozékaira a kötelező jótállás a 151/2003. Kormányrendeletben előírtak szerint alakul (fentebb behivatkozott értéksávok szerint), függetlenül attól, hogy az akkumulátor, illetve tartozéka a készülékkel együtt vagy külön kerül megvásárlásra.
7.7. Tartós fogyasztási cikkek körét 2024. július elseje előtt a 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet melléklete tartalmazta, melyekre a jogszabály kötelező jótállási időtartamot írt elő. 2024. július elsejétől a 10/2024 IM rendelet tartalmazza a kötelező jótállásos termékkörök, ill. termékek felsorolását.
Bővebben ide kattintva olvashat a Kormányrendeletről és az IM rendeletről.
7.8. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. A kijavítást vagy a kicserélést a fogyasztó jelentős érdeksérelme nélkül, ésszerű időn belül elvégezzük, figyelembe véve a készülék jellegét és a készülék fogyasztó általi használati célját.
7.9. A jótállási kötelezettség nem vonatkozik azon hibára, amelynek oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás a Vásárló törvényből eredő - szavatossági, kártérítési és egyéb - jogait nem érinti. A Vásárló a javítás helyéről az adott termék garanciajegyén, vagy az Szolgáltató ügyfélszolgálatán tájékozódhat.
7.10. A fogyasztó jelentéktelen hiba esetén nem állhat el a szerződéstől és a termékek adatlapján is tájékozódhat a fogyasztó a MarketWorld által biztosított jótállásról, amelyet a megadott gyártói márkaszervizben vagy a terméket a MarketWorld ügyfélszolgálatára visszajuttatva érvényesíthet.
7.11. Mentesülés jótállási kötelezettség alól
A Szolgáltató (forgalmazó/vállalkozás) kizárólag akkor mentesül a kötelező jótállási kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A gyártó szintén csak akkor mentesül a gyártói jótállás alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A jótállás nem érvényesíthető, ha:
· a javítás vagy bármilyen beavatkozás általunk erre fel nem hatalmazott személyek útján történik, vagy
· a készülék nem eredeti pótalkatrésszel, kiegészítővel vagy tartozékkal lett felszerelve, és a két fenti eset közül bármelyik a készülék hibáját idézte elő.
· Nem áll fenn jótállási kötelezettség azon hibák esetében, melyek nem tekinthetőek hibás teljesítésből származó hibának a Polgári Törvénykönyv alapján. Erre tekintettel a jótállás nem érvényesíthető különösen, ha: az állítólagos kár a nem megfelelő üzemeltetési körülményeknek vagy a készülék jellegével összeegyeztethetetlen anyagoknak köszönhető. Szintén nem áll fenn jótállási kötelezettség a szállítás során bekövetkező károk, a nem megfelelő telepítés és összeszerelés során bekövetkező károk, a nem rendeltetésszerű használatból eredő károk, háztartási felhasználásra rendelt terméknek otthoni használaton kívüli használatából eredő károk és az összeszerelési és használati utasításokban foglalt utasítások figyelmen kívül hagyása vagy nem megfelelő követése miatt felmerült károk esetén.
Ugyancsak nem áll fenn jótállási kötelezettség az adásvételi szerződés teljesítését (vagy az üzembehelyezést) követően bekövetkező, vegyszereknek vagy víz hatására előálló elektrokémiai folyamatoknak betudható károk és a rendellenes természeti folyamatok által okozott károk, helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás, elemi kár, természeti csapás miatt.
7.12. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont Ön egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.
7.13. Jogok a kötelező jótállási igény alapján
A fogyasztó választása szerint
· kérheti a készülék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha a választott jótállási joggyakorlása – a többi jótállási jog érvényesítésével összehasonlítva – részünkről aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a készülék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet,
· vagy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Forgalmazó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvény szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásra nem jogosult a fogyasztó.
A jótállási igény érvényesítésének határideje - lásd fentebb a kötelező jótállási határidőket. A gyártói jótállás határideje a kötelező jótállás határidőjétől eltérhet, azt a gyártói garancianyilatkozat tartalmazza, ahogyan a gyártói garancia feltételeit is.
A szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatosan felmerülő költségek a jótállásra kötelezettet terhelik.
7.14. Amennyiben a fogyasztó a vásárlástól (az üzembe-helyezéstől) számított 3 munkanapon belül észleli a hibás teljesítést és ezért kéri a készülék kicserélését, a készüléket kicseréljük, ha a hiba akadályozza a készülék rendeltetésszerű használatát. A 3 munkanapon belül érvényesíthető csereigény csak az eladó fél jogilag hibás teljesítése esetében illeti meg a fogyasztót, így ha az nem áll fenn, arra igényt nem alapíthat (pl. ha a kapott útmutató szakszerű, de a fogyasztónak mégsem sikerül összeszerelnie, beinstallálni a készüléket, az nem hibás teljesítés a forgalmazó részéről – ilyen esetben is segítünk, de a készülék szállításával kapcsolatos költségek ilyenkor a fogyasztót terhelik).
7.15. Törekszünk rá, hogy a kért kijavítást/kicserélést 15 napon belül elvégezzük.
A) Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a fogyasztót tájékoztatjuk a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
B) Ha a készülék kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a készüléket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicseréljük. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
C) Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
D) Amennyiben a jótállási időtartam alatt a készülék első alkalommal történő javítása során megállapítást nyer, hogy a készülék nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a készüléket nyolc napon belül kicseréljük. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a Forgalmazó a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríti.
7.16. Az észszerűen (saját személygépkocsival vagy tömegközlekedési eszközzel) szállítható készülékeket, az azokra vonatkozó jótállási igény fogyasztó általi érvényesítése esetén, az ügyfélszolgálatunkhoz kell szállítani/szállíttatani. Az üzembehelyezés helyén történő kijavítás csak akkor kérhető, ha a készülék rögzített bekötésű, több, mint 10 kg súlyú, vagy tömegközlekedési eszközön kézipoggyászként nem szállítható. A fogyasztó fel kell, hogy mutassa a hibás készülék jótállási jegyét vagy az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatát. A kicserélést követően a kicseréléssel érintett – eredeti vagy korábbi – alkatrész az Mworld Magyarország Zrt. tulajdonunkba kerül. Felhívjuk a fogyasztók figyelmét, hogy amennyiben a készüléket nem közvetlenül az Mworld Magyarország Zrt-től vásárolta, úgy a kötelező jótállási igényének érvényesítéséhez szükséges a készülék árát és a vásárlás időpontját igazoló számla bemutatására.
7.18. Az alkotórészek és tartozékok jótállási ideje a készülék jótállási idejével megegyező, kivéve, ha a kijavítás vagy kicserélés egy adott alkotórészt érint, mert ilyenkor a jótállási idő a kijavított, kicserélt alkatrészek esetében újra kezdődik. A készülék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a készüléket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
7.19. Bármilyen egyéb vagy további jogok érvényesítésével kapcsolatos felelősségünket (így különösen a nem az érintett készülékben esett károk miatti felelősségünket) ezúton kizárjuk, kivéve amennyiben a felelősség viselését az alkalmazandó jogszabályok kötelezővé teszik.
7.20. Amennyiben a kijavítást megtagadjuk vagy az sikertelen, a fogyasztó jótállási időn belüli kérelmére ugyanolyan értékű, a termékkínálatban szereplő készülék kiszállítását vállaljuk.
7.21. A fogyasztónak átadott jótállási jegy a fogyasztó jogszabályból eredő jogait nem érinti (így különösen a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényből, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendeletből, a 10/2024 (VI.28.) IM rendeletből, valamint a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletből fakadó jogokat.) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a kötelező jótállás érvényességét nem érinti.
7.22. A teljesítés jogilag hibásnak minősítése
A Szolgáltató részéről jogilag hibás teljesítés akkor áll fenn, ha a termék szerződéskötéskor nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal, vagy a felek szerződésének nem felel meg.
7.23. Kellékszavatosság
A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés keretében vásárolt, nem használt (hanem új) termék vásárlása esetén a fogyasztó Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 (két) éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek oka már a termék átadása időpontjában léteztek. A 2 (két) éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a fogyasztónak minősülő Vásárló érvényesíteni már nem tudja. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 (egy) éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
A) A következőkben az irányadó jogszabály szerinti tartalommal adjuk meg a fogyasztót megillető kellékszavatossági jogról szóló tájékoztatást:
a) Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a MWorld Magyarország Zrt. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
b) Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
c) Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt és értékcsökkentett termékek esetén ez a határidő megegyezik az új termékekre vonatkozó határidővel, de legalább egy év.
d) Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
e) Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a MWorld Magyarország Zrt. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
B) Termékszavatosság (csak fogyasztó vevőt megillető jogosultság)
a) Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a 7.2. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesítheti a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
b) Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
c) Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
d) Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
e) Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?
Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.
f) Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
g) A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti. Ha viszont Ön egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.
8. A VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁS JOGA
8.1. Amennyiben a vásárlástól a termék átvételét követően kíván elállni, azt a következő módon teheti meg.
8.1.1. A vásárló (kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy) az áru átvételét követő 14 napon belül (naptári nap) indoklás nélkül elállhat a vásárlástól. Ennek módjáról a 45/2014. (II.26.) számú kormányrendelet rendelkezik, mely a vállalkozás és a fogyasztó között létrejött szerződésre vonatkozik. A fogyasztót főszabály szerint indoklás nélküli elállási jog illeti meg termék adásvételére irányuló szerződés esetén
• a terméknek, több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
• több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
• ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
• a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül. A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
8.1.2. A fogyasztó az elállás jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
8.1.3. Kizárólag sérülésmentes, hiánytalan tartalmú készülék visszaszolgáltatása esetén térítjük meg a teljes vételárat. A fogyasztó a Termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel, ekként pl. olyan esetekben, amikor a termék extrém mértékű használatának nyomai láthatóak a visszaküldött terméken, Szolgáltató fenntartja magának a jogot az ebből fakadó jogai érvényesítésére.
Amennyiben élni szeretne elállási jogával, azt 14 napon belül jelezheti ügyfélszolgálati elérhetőségeink valamelyikén írásban, vagy szóban megtett egyértelmű nyilatkozatával.
(Nyilatkozat minta)
8.1.4. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A termék visszajuttatásáról a vásárlónak kell gondoskodnia. A megrendelt terméket postai úton, futárszolgálattal vagy személyesen lehet visszajuttatni telephelyünkre.
8.2. A visszaszolgáltatással kapcsolatban felmerülő költségek a Vásárlót terhelik, kivéve egyedi megegyezés esetén, ha a Vállalkozás vállalja a visszaküldés költségeit. Az utánvéttel, portósan feladott csomagokat cégünk nem vállalja át! A visszaszállítás költségén kívül más egyéb költség nem terheli a Vásárlót.
8.3. Amennyiben a fogyasztó elállás esetén nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, úgy az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.
8.4. A nem rendeltetésszerű használatból eredő károknak a megtérítése a Vásárlót terheli. A visszaküldött csomag átvételét követően jegyzőkönyv kerül kiállításra. A visszaszállított csomagnak rendelkeznie kell a gyári csomagolásban található kiegészítőkkel, tartozékokkal, dokumentációkkal.
8.5. Az MWorld Magyarország Zrt a vételárat a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően, az elállás bejelentését követően haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül hiánytalanul visszautalja a vásárló részére. A fogyasztó felelősségre vonható a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A megrendelő elállási jogát a 45/2014 (II. 26.) Kormányrendelet szabályozza.
8.6. Elállási joggal kapcsolatos tájékoztatás higiéniai termékkörbe tartozó termék(ek) esetén
8.6.1. A vonatkozó rendelkezések alapján a fogyasztó nem gyakorolhatja az online adásvétel kapcsán biztosított speciális, indokolás nélküli elállási jogát olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai termékek kategóriájába esik. A speciális értékesítési formára hivatkozással való 14 napon belüli, indoklás nélküli elállási jogát tehát csak akkor gyakorolhatja e termékkör esetében, ha annak védőcsomagolását nem bontotta ki (pl. fehérnemű, bőrrel-testrészekkel érintkező termékek). Ha vita áll fenn a felek között annak megítélésében, hogy a termék higiéniai termék-e vagy sem, bíróság, békéltető testület jogosult eljárni.
8.6.2. Az e pontban foglaltak kizárólag a gazdasági vagy szakmai tevékenység körén kívül eső célból szerződést kötő Ügyfeleink (fogyasztó) tekintetében érvényesülnek.
8.7. Jogviták rendezésére a jelen ÁSZF-ben megadott fórumokon van lehetőség, valamint bíróságon.
8.8. Az MWorld Magyarország Zrt. együttműködési kötelezettség terhével vesz részt a békéltető testületi eljárásban, de nem tett általános alávetési nyilatkozatot.
9. FELELŐSSÉGKORLÁTOZÁS
9.1. A webáruházunkban történő vásárlás során a Vásárló által használt informatikai eszközön esetlegesen felmerülő problémákból adódó károkért (pl.: vírusfertőzés, adathalász eszközök, szoftverhiba stb.), vagy egyéb, az irányításán kívül eső események okán bekövetkező károkért az MWorld Magyarország Zrt. felelősséget nem vállal.
9.2. Az Mworld Magyarország Zrt. az Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltak szerint mindent megtesz a Vásárlók adatainak védelme érdekében.
9.3. Amennyiben az MWorld Magyarország Zrt. minden gondossága ellenére hibás ár kerül a webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő árra, akkor az MWorld Magyarország Zrt. nem köteles kereskedelmi, adás-vételi szerződést kötni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést, amelynek ismeretében a vásárló elállhat vásárlási szándékától.
9.4. Az MWorld Magyarország Zrt. jogosult a vásárlás feltételeit és szabályait, jelen ÁSZF rendelkezéseit bármikor indoklás nélkül a még meg nem kötött szerződések vonatkozásában módosítani. A webáruházunkban regisztrált Vásárlóknak a módosított Általános Szerződési Feltételeket új rendelés leadásának véglegesítése előtt el kell fogadnia, melyre rendszerünk figyelmeztet. A már megkötött szerződések és elfogadott megrendelések esetében a Vásárló által elfogadott szerződési feltételek maradnak hatályban a teljesítésig. A regisztráció nélkül vásárló Fogyasztónak az Általános Szerződési Feltételeket minden esetben el kell fogadni a megrendelés leadásához.
10. ÉRVÉNYESSÉG, HATÁLY
10.1. A jelen üzletszabályzatban foglaltak - így a megrendelésre vonatkozó feltételek is -, továbbá a weboldalon feltüntetett árak csak és kizárólag a MarketWorld webáruházon keresztül történő vásárlás (interneten keresztül történő megrendelés) esetén érvényesek. A szerződéskötésre a megrendelés pillanatában érvényes Általános Szerződési Feltételek érvényesek, mely az Ügyfélszolgálatunktól elektronikus formában utólag is megkérhető az info@marketworld.hu email címre küldött igényének kinyilatkoztatásával, valamint a rendelési azonosító megadásával.
10.2. Amennyiben a jelen ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelennek minősül, az nem eredményezi automatikusan sem a jelen ÁSZF egészének érvénytelenségét, sem az érvénytelen rendelkezést tartalmazó ÁSZF alapján létrejött szerződés érvénytelenségét. Az ÁSZF érvénytelen rendelkezése helyett a szabályozás tárgyát tekintve oda vonatkozó jogszabály rendelkezései az irányadók. Az ÁSZF érvényes rendelkezéseit úgy kell értelmezni, ahogy az a Szolgáltató és a Vásárló ügyleti akaratának leginkább megfelel.
11. REGISZTRÁCIÓ
11.1. A regisztráció és a hozzá kapcsolódó adatszolgáltatás önkéntes. A regisztráció írásban, az MWorld Magyarország Zrt. honlapján keresztül, egy online adatlap kitöltése és elküldése útján történik, melynek feltétele, hogy a felhasználó a jelen üzletszabályzatot elfogadja, és annak rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek ismerje el. A regisztráció nem feltétele a vásárlásnak, a megrendeléshez adott e-mail cím alapján a felhasználói fiók automatikusan létrehozásra kerül, és erről a megadott e-mail címre visszaigazoló levél kerül kiküldésre.
11.2. Az MWorld Magyarország Zrt. jogosult visszautasítani bármely regisztrációs igényt, amennyiben a felhasználó valótlan vagy hiányos adatokat ad meg a regisztrációs adatlapon, vagy az adatokból, illetve a körülményekből arra lehet következtetni, hogy a regisztráció célja nem a weboldal rendeltetésszerű használata. Az MWorld Magyarország Zrt. jogosult továbbá a regisztrációt törölni, amennyiben a weboldal használata (böngészés, illetve megrendelés esetén) a felhasználó részéről visszaélést, jogellenes magatartást vagy cselekményt észlel.
11.3. Korábban már regisztrált felhasználóink akár a kosár összeállítása előtt, akár utána a ’Belépés’ funkcióval, felhasználónevük és jelszavuk beírásával tudnak bejelentkezni.
11.4. A regisztrált felhasználó regisztrációját bármikor törölheti, vagy töröltetheti, ha azt írásban jelzi az info@marketworld.hu e-mail címen, vagy a 1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 33./A címre lemondó levelet küldve. A regisztrált felhasználó csak saját nevében vásárolhat, illetve járhat el. Gazdálkodószervezet esetében az arra jogosult, vagy felhatalmazott személy járhat el.
Hatályos 2025. október 20. napjától
Jelen dokumentum IDE kattintva tölthető le PDF formátumban.
1-es Melléklet: A békéltető testületek elérhetőségei
Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Tel.: (+36) 76 501 525, 501 532
Fax: (+36) 76 501 538
Mobil: (+36) 70 938 4765
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Hivatali kapu KRID azonosító: 268541377,
rövid név: BKMKIKBT
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefon: +36-62/554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
https://www.bekeltetes-csongrad.hu/
Hivatali kapu KRID azonosító: 162127371,
rövid név: CSMKIKBT
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefon: +36-72/507-154, 20/283-3422
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Hivatali kapu KRID azonosító: 667360112,
rövid név: PBKIKBT
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefon: 06-22/510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: https://www.bekeltetesfejer.hu/
Hivatali kapu KRID azonosító: 352258915,
rövid név: FMBT
Békés Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
E-mail: bekeltetes@bmkik.hu
Telefon: 06-66-324-976 Fax: 06-66-324-976
https://www.bmkik.hu/index.php
https://bekesbekeltetes.hu/
Hivatali kapu KRID azonosító: 266162311,
rövid név: BMKIK
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefon: 06-96-520-217
Email: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu
https://bekeltetesgyor.hu/
Hivatali kapu KRID azonosító: +363053930,
rövid név: GYMSMKIKBT
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefon: 46/501-090, 46/501-871
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
www.bekeltetes.borsodmegye.hu
Hivatali kapu KRID azonosító: 758354367,
rövid név: BOKIKBT
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
https://www.hbmbekeltetes.hu/
Hivatali kapu KRID azonosító: 457289758,
rövid név: HBKIKBT
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest,Krisztina krt. 99.
Telefon: 06-1-488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap cím : bekeltet.bkik.hu
Hivatali kapu KRID azonosító: 469532362,
rövid név: BBT
Heves Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint
Telefon: +36 36 416-660/105 mellék
E-mail: bekeltetes@hkik.hu
Levélcím: 3300 Eger, Postafiók 440.
Hivatali kapu KRID azonosító: 768520975,
rövid név: HKIKBT
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park. 8.
E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
Telefon: 20/373-2570
E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
https://www.jaszbekeltetes.hu/
Hivatali kapu KRID azonosító: 363400712,
rövid név: JNSZMKIKBT
Tolna Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefon: 06-74-411-661 Mobil: 06-30-664-2130
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu,
https://tolnabekeltetes.hu/
Hivatali kapu KRID azonosító: 566540735,
rövid név: TMKIKBT
Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefon: 06-34-513-010 Fax: 06-34-316-259
Email: bekeltetes@kemkik.hu
https://kem-bekeltetes.hu/
Hivatali kapu KRID azonosító: 765475784,
rövid név: KEMBT
Vas Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
telefon: 06-94-312-356, 06-94-506-645
https://vasibekelteto.hu/
Hivatali kapu KRID azonosító: 262298370,
rövid név: VMKIKBT
Nógrád Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. fsz 14.
Telefon: 06-32-520-860
E-mail: nkik@nkik.hu
Web: www.nkik.hu, www.bekeltetes-nograd.hu
A testület hivatali kapujának elérhetősége:
KRID azonosító: 166469396,
rövid név: NMBT
Veszprém Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220
Telefon: ügyfélfogadási időben: 06-88-814-121, a kamara titkársága: 06 88 814-111
Fax: 06-88-412-150
E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu
Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu
Hivatali kapu KRID azonosító: 262219313,
rövid név: VKIKBT
Pest Vármegyei Békéltető Testület székhelye
Cím:1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Telefon: 06-1-792-7881
PMKIK hivatali kapun keresztül:
KRID azonosító: 560351920
rövid név: PMKIKBEKEL
Zala Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefon: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
https://www.bekelteteszala.hu/
Hivatali kapu KRID azonosító: 268279914,
rövid név: ZMKIKBT
Somogy Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.
Telefon: 06-82-501-000, 06-82-501-026
e-mail cím: skik@skik.hu
honlap: www.skik.hu
Hivatali kapu KRID azonosító: 465249736,
rövid név: SKIKBT
Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefon: 06-42-420-180 Fax: 06-42-420-180
E-mail cím.: bekelteto@szabkam.hu
Web: http://bekeltetes-szabolcs.hu
Hivatali kapu KRID azonosító: 361360973,
rövid név: SZSZBMBT
2-es Melléklet: A fogyasztóvédelmi hatóságok elérhetőségei
Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 1117 Budapest, Prielle Kornélia utca 4/b.
E-mail: fogyasztovedelem@bfkh.gov.hu Telefonszám: (1) 450-2598
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/budapest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly
Illetékesség: Budapest főváros területe
Pest Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 1072 Budapest, Nagy Diófa u.10-12.
E-mail: fogyved@pest.gov.hu Telefonszám: 06 1 459 4843
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/pest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-
foosztaly
Illetékesség: Pest Vármegye
Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A.
Levelezési cím: 6001 Kecskemét, Pf. 189.
E-mail: fogyasztovedelem@bacs.gov.hu Telefonszám: 06 76 795 710
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bacs-kiskun/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-
engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Illetékesség: Bács-Kiskun vármegye
Baranya Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2.
Levelezési cím: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2.
E-mail: fogyasztovedelem@baranya.gov.hu Telefonszám: 06 72 795 398
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/baranya/megye/szervezet/kozlekedesi-
muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Illetékesség: Baranya vármegye
Békés Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4.
Levelezési cím: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4.
Borsod-Abaúj- Zemplén Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 3527 Miskolc, József Attila u 20.
E-mail: fogyasztovedelem@borsod.gov.hu
E-mail: fogyved@bekes.gov.hu Telefonszám: +36 66 546 150
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bekes/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-
engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Illetékesség: Békés vármegye
Telefonszám: 06 46 795 779
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/borsod-abauj-
zemplen/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi
Illetékesség: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye
Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1.
Levelezési cím: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1. E-mail: fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu
Telefonszám: 06 62 680 532
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/csongrad-csanad/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-
engedelyezesi-meresugyi-es
Illetékesség: Csongrád-Csanád vármegye
Fejér Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 8.
E-mail: fogyved@fejer.gov.hu
Telefonszám: +36 22 501 751
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/fejer/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-
engedelyezesi-meresugyi-es
Illetékesség: Fejér vármegye
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 9022 Győr, Türr István utca. 7.
E-mail: fogyasztovedelem@gyor.gov.hu Telefonszám: +36 96 795 950
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/gyor-moson-sopron/megye/szervezet/kozlekedesi-
muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Illetékesség: Győr-Moson-Sopron vármegye
Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46.
Levelezési cím: 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46.
E-mail: fogyasztovedelem@hajdu.gov.hu Telefonszám: 06 52 533 924 Fax: 06 52 504 105
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/hajdu-bihar/megye/szervezet/kozlekedesi-
muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Illetékesség: Hajdú-Bihar vármegye
Heves Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 3300 Eger, Kossuth L. u. 9.
Levelezési cím: 3301 Eger, Pf. 216.
E-mail: fogyved@heves.gov.hu Telefonszám: 06 (36) 515-469 Fax: 06 (36) 516-040
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/heves/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-
engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Illetékesség: Heves vármegye
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 5000 Szolnok, Indóház u. 8.
E-mail: jasz.fogyved@jasz.gov.hu Telefonszám: 56/795-165
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/jasz-nagykun-
szolnok/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi
Illetékesség: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye
Komárom-Esztergom Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 2800 Tatabánya, Bárdos László utca 2.
E-mail: fogyasztovedelem.meff@komarom.gov.hu Telefonszám: (34) 309-303
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/komarom-esztergom/megye/szervezet/kozlekedesi-
muszaki-engedelyezesi-es
Illetékesség: Komárom-Esztergom vármegye
Nógrád Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 3100 Salgótarján, Karancs út 54.
E-mail: fogyved@nograd.gov.hu Telefonszám: 06 32 511 116
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/nograd/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-
engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Illetékesség: Nógrád vármegye
Somogy Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 7400 Kaposvár, Vásártéri út 2.
E-mail: fogyasztovedelem@somogy.gov.hu
Telefonszám: 06 82 510 868
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/somogy/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-
engedelyezesi-meresugyi-es
Illetékesség: Somogy vármegye
Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10.
Levelezési cím: 4401 Nyíregyháza, Pf. 77.
E-mail: fogyasztovedelem@szabolcs.gov.hu Telefonszám: 06 42 500 694
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/szabolcs-szatmar-
bereg/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es
Illetékesség: Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Tolna Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 7100 Szekszárd, Kiskorzó tér 3.
E-mail: fogyasztovedelem@tolna.gov.hu
Telefonszám: (74) 795-384
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/tolna/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-
engedelyezesi-meresugyi-es
Illetékesség: Tolna vármegye
Vas Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 9700 Szombathely, Wesselényi u. 7.
Levelezési cím: 9702 Szombathely, Pf. 24.
E-mail: fogyasztovedelem@vas.gov.hu Telefonszám: +36/70-705-1435
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/vas/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-
engedelyezesi-meresugyi-es
Illetékesség: Vas vármegye
Veszprém Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 8200 Veszprém, Kistó utca 1.
Levelezési cím: 8200 Veszprém, Kistó utca 1.
E-mail: fogyasztovedelem@veszprem.gov.hu Telefonszám: +36 88 550 510
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/veszprem/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-
engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Illetékesség: Veszprém vármegye
Zala Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22.
Levelezési cím: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22.
E-mail: fogyasztovedelem.zala@zala.gov.hu
Telefonszám: +36 92 510 530
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/zala/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-
engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Illetékesség: Zala vármegye